Partnership Meeting

The annual meeting will take place on February 6-7, 2024, in Amsterdam.

[Version française ci-dessous]

WASHINGTON, April 4, 2023 – The World Cocoa Foundation today announced the date and location for its 2024 Partnership Meeting, the leading global event on cocoa sustainability. The conference will take place in the Beurs van Berlage (Old Stock Exchange) in Amsterdam, The Netherlands from February 6 – 7, 2024.

The membership organization said that next year the Partnership Meeting would be kicking off Amsterdam Cocoa Week with the CHOCOA conference taking place in the same venue from February 7 -11, 2024. This will offer participants a full week of events related to cocoa sustainability to kick off the 2024 cocoa events calendar.

Chris Vincent, President of WCF, hailed the Amsterdam Cocoa week as an opportunity for cooperation and collaboration. “Opening the week with our Partnership Meeting and closing with CHOCOA will be an exciting start to 2024 allowing the global cocoa sector to further our partnerships and strategies to achieve the transition to sustainable cocoa.”

CHOCOA is an annual marketplace for cocoa and chocolate for quality and sustainability: A place where cocoa and chocolate are traded, new business contacts are made, and existing ones reinforced. Where research results, new innovations, ideas, and concepts are shared.

Jack Steijn, co-founder of CHOCOA, is excited about the two events forming the headlines of the Amsterdam Cocoa Week. “Amsterdam has always been one of the most important hubs in the cocoa sector, for transport, warehousing, trade, and processing. It will now also be one of the most important hubs for discussing and designing sustainability.”

Additional information can be found on the WCF website and for any other questions concerning the
event please contact Nikole Ottolia at Nikole.ottolia@worldcocoa.org.

About WCF:

The World Cocoa Foundation (WCF) is an international membership organisation representing the global cocoa sector. Its members include farmer cooperatives, cocoa processors, chocolate manufacturers, supply chain companies, and other companies worldwide. WCF represents more than 80% of the global cocoa sector.

WCF’s vision is to be a catalyst for a thriving, healthy and equitable cocoa value chain that is collaborating to improve farmer income, reverse deforestation, and combat child labour. WCF’s unique position at the centre of the cocoa and chocolate sector enables it to create strategic relationships and collaborative programmes with cocoa farming communities, governments, and civil society, which deliver transformative impact and systemic reform.

___________________________________________________________________________________________________________

La Fondation mondiale du cacao annonce la réunion de partenariat de 2024

La réunion annuelle aura lieu les 6 et 7 février 2024 à Amsterdam.

WASHINGTON, 4 avril 2023 - La Fondation mondiale du cacao a annoncé aujourd'hui la date et le lieu de sa réunion de partenariat 2024, le principal événement mondial sur la durabilité du cacao. La conférence se tiendra au Beurs van Berlage (Old Stock Exchange) à Amsterdam, aux Pays-Bas, du 6 au 7 février 2024.

L'organisation de membres a déclaré que l'année prochaine, la réunion de partenariat donnerait le coup d'envoi de la Semaine du cacao d'Amsterdam avec la conférence CHOCOA qui se déroulera au même endroit du 7 au 11 février 2024.

Chris Vincent, président de la WCF, a salué la semaine du cacao d'Amsterdam comme une opportunité de coopération et de collaboration. "L'ouverture de la semaine avec notre réunion de partenariat et la clôture avec CHOCOA seront un début excitant pour 2024, permettant au secteur mondial du cacao de faire avancer nos partenariats et nos stratégies pour réaliser la transition vers un cacao durable."

CHOCOA est un marché annuel pour le cacao et le chocolat pour la qualité et la durabilité : Un lieu où le cacao et le chocolat sont échangés, où de nouveaux contacts commerciaux sont établis et où les contacts existants sont renforcés.

Jack Steijn, cofondateur de CHOCOA, se réjouit de la tenue de ces deux événements qui feront la une de la Semaine du cacao d'Amsterdam. "Amsterdam a toujours été l'une des plaques tournantes les plus importantes du secteur du cacao, pour le transport, l'entreposage, le commerce et la transformation.”

Des informations supplémentaires sont disponibles sur le site web de la WCF et pour toute autre question concernant l'événement, veuillez contacter Nikole Ottolia à l'adresse suivante: Nikole.ottolia@worldcocoa.org.

À propos de WCF:

La World Cocoa Foundation (WCF) est une organisation internationale représentant le secteur mondial du cacao. Ses membres comprennent des coopératives agricoles, des transformateurs de cacao, des fabricants de chocolat, des entreprises de la chaîne d'approvisionnement et d'autres entreprises dans le monde entier. La WCF représente plus de 80% du secteur mondial du cacao.

La vision de la WCF est d'être un catalyseur pour une chaîne de valeur du cacao prospère, saine et équitable qui collabore à l'amélioration des revenus des agriculteurs, à l'inversion de la déforestation et à la lutte contre le travail des enfants. La position unique de la WCF au centre du secteur du cacao et du chocolat lui permet de créer des relations stratégiques et des programmes de collaboration avec les communautés de cultivateurs de cacao, les gouvernements et la société civile, qui ont un impact transformateur et une réforme systémique.

Related Resources

Read all